Estivant Eenouder Meeting Point

Heb je een vraag? 011832 reizigers staan voor je klaar!

Zijn er ook weduwe / weduwnaren die van de zomer met estivsnt meegaan?

Reacties 1 tot 19 van de 19
Martine
Nieuwkomer

Reacties: 2

1 jaar geleden

Zijn er ook weduwe / weduwnaren die van de zomer met estivsnt meegaan?

Sinds september ben ik weduwe met drie meiden van nu 4, 7 en bijna 9 en zal ik een nieuwe manier van op
Vakantie gaan moeten vinden. Ik ben benieuwd of er meer mensen in een soortgelijke situatie zitten encwaar en wanneer julllie ergens heen gaan

Marije
Nieuwkomer

Reacties: 4

2 maanden geleden

Ik ben sinds vorig jaar april weduwe. Heb een dochter van 7 (8 als we op vakantie gaan). Ik heb gisteren geboekt voor Duitsland, Sauerland van 27/7 tot 3/8 2019. Ben heel benieuwd, ook wel heel spannend. Maar ik lees zoveel positieve reacties dat het vast goed gaat komen!!

Tamara
Nieuwkomer

2 maanden geleden

Ik ben sinds 2010 weduwe met een meisje uit 2003 en een jongen uit 2006. We zijn een x of 5 mee geweest met Estivant. Altijd erg goed bevallen. Ik heb daar nog geen andere verweduwden ontmoet.
Dit jaar wordt het misschien lacanau. Echt iets voor ons waterratjes.

Alice
Nieuwkomer

10 maanden geleden

Martine zei:
Sinds september ben ik weduwe met drie meiden van nu 4, 7 en bijna 9 en zal ik een nieuwe manier van op
Vakantie gaan moeten vinden. Ik ben benieuwd of er meer mensen in een soortgelijke situatie zitten encwaar en wanneer julllie ergens heen gaan

Nieuwkomer

10 maanden geleden

Hallo,

Ik ben sinds 4 1/2 jaar weduwe en ik ga dit jaar voor het eerst met mijn dochters van 9 & 6 jaar met Estivant op vakantie. Wij gaan van 27 juli t/m 12/08 naar Frankrijk Argeles sur Mer

Simone
Nieuwkomer

Reacties: 3

1 jaar geleden

Hoi,

Helemaal een late reactie van mijn kant. Ik ben sinds bijna 3 jaar weduwe. Dit jaar 2018 ga ik voor de 4e keer op rij met Estivant op vakantie. Vooral het snel contact kunnen leggen met andere ouders en contact die kinderen snel leggen met elkaar maakt dat ik elk jaar graag bij Estivant terug kom. Tot op heden nog niet tijdens mijn vakantie bij Estivant een andere weduwe of weduwnaar tegen gekomen en dat hoeft natuurlijk ook niet. Ik ga dit jaar 2018 naar Elba, samen met mijn dochter van 13

Frank
Nieuwkomer

1 jaar geleden

Hoi Martine,
Ik ben (bijna) 5 jaar weduwnaar en ben sindsdien elke zomer met estivant op vakantie geweest. Tot dan toe ben ik een keer in mijn leven op groepsreis geweest, dat vond ik niks. Maar vanaf de eerste keer (Creuse) ben ik verkocht. Het geeft echt een vakantiegevoel en het is heerlijk ontspannen. Je kinderen hebben zo aansluiting met de rest en de meiden en jongens die de aktiviteiten organiseren zijn superbegaan dat zij zich naar hun zin hebben. Dat geeft tijd voor jezelf, om ergens heen te gaan, lekker te wandelen of fietsen, met de andere ouders iets doen of heerlijk ongestoord in de zon een boekje lezen. Wat "ik " tijd, om zelf ook weer op te laden. In De contacten met de andere ouders ben je zelf ook vrij. En de persoonlijke verhalen komen voorbij. De vakanties hebben me ook geholpen om weer te gaan genieten van het leven.
Geniet er van en maak je vooral niet teveel zorgen :-)

Diana
Doet lekker mee

Reacties: 19

1 jaar geleden

Hallo lieve allemaal,

Ik ben sinds 18 november 2014 weduwe. Mijn man is verongelukt.
Ik en mijn zoon Jens van 13 zijn in 2016 voor het eerst met estivant naar rovinj in Kroatië geweest. Was een warm bad waarin we terecht kwamen en héél erg gezellig. Het was een geweldige vakantie!
Dit jaar naar cambrils in Spanje!
Weer veel zin in!

Kortom, een aanrader dus ook als je weduwe/weduwnaar bent geworden....

Fijne vakantie allemaal!

Liefs,
Diana

Jessica
Nieuwkomer

Reacties: 12

1 jaar geleden

Hoi Martine,
Sorry voor mijn late reactie. Ben met hele andere dingen bezig geweest de afgelopen tijd!
Wij gaan met de bus en hebben gekozen voor Lido di Jesolo.
Jammer dat we niet op dezelfde camping zitten.
Wellicht treffen we elkaar toch nog ergens in Italië of Nederland.

Karien
Nieuwkomer

1 jaar geleden

Jessica zei:
Hoi,
Ik ga dit jaar ook voor de eerst keer zonder papa op vakantie met onze 2 meiden van 7 en 10 jaar.
Wij hebben gekozen voor Italië van 21 tm 30 juli.

Hallo Jessica,

Waar in Italie ga je naar toe? Ik ga naar Cecina Mare dezelfde periode. Mijn vriend (relatie naar mijn scheiding, dus de kinderen hebben nog wel hun vader) is vorig overleden. Mijn zoon is 10 en mijn dochter 12. Ik zou het wel bijzonder vinden iemand te treffen die er niet voor gekozen heeft om alleen te zijn.

Janneke
Nieuwkomer

Reacties: 5

1 jaar geleden

Hoi Martine,

Ik ben ook in September 2016 plotseling weduwe geworden. Mijn 3 kinderen van 12|10|8 jaar wilde toch weer graag op vakantie...

Heb mezelf echt over een drempel heen moeten tillen om te boeken voor de eerste keer bij Estivant.

Wij gaan naar Lido di Jesolo toe op 19|8 voor een weekje.

Wie weet misschien zien we elkaar in Italië.

Lieve groet Janneke

Erik
Nieuwkomer

Reacties: 5

1 jaar geleden

Ik ben sinds januari weduwnaar. Heb twee zoons van 11 en 13. Vind het erg moeilijk om deze stap te nemen. Laatst jaren al niet meer op vakantie geweest. Toch maar de sprong in het diepe genomen. Hoop dat het positief zal uitpakken.

Martine
Nieuwkomer

1 jaar geleden

Jessica zei:
Hoi,
Ik ga dit jaar ook voor de eerst keer zonder papa op vakantie met onze 2 meiden van 7 en 10 jaar.

welke vakantie in Italië heb je gekozen? Ga je vliegen of niet?

Jessica
Nieuwkomer

1 jaar geleden

Hoi,

Jessica
Nieuwkomer

1 jaar geleden

Martine zei:

Emke
Nieuwkomer

Reacties: 6

1 jaar geleden

Hallo Marlies,
Ik ben sinds 11 november 2016 weduwe. Ook voor mij is het de eerste keer zonder man op vakantie . Onze dochter is nu 12 jaar. Zij word eind augustus 13.Ik vind het heel spannend, maar mijn dochter wil heel graag op vakantie en ik wil wel wat aanspraak hebben dus toch via Estivant geboekt omdat we allemaal alleen zijn. Ook heb ik uit ervaring geleerd dat t leven zomaar over kan zijn dus dat we er heel erg van genieten. Wij gaan op 27 augustus naar Kos

Chantal
Nieuwkomer

1 jaar geleden

Ik ben een weduwe met 2 zoontjes van 8 en 9 jaar. Het is onze 1e keer dat we hier mee gaan. Mijn man is in 2010 overleden. Wij gaan 19/08/17 naar België - La Roche

Peter
Nieuwkomer

1 jaar geleden

Hallo, ik ben al bijna 8 jaar weduwnaar en mijn zoon was 11 jaar toen we voor de eerste keer met Estivant zijn mee geweest naar Kreta. Al 6 jaar heb ik mijn vakantie gevierd met Estivant en dit jaar wordt de 7e keer. Het fijne met deze vakanties is dat je met alleenstaande ouders gaat zowel gescheiden of als weduwe/weduwnaar. Het contact is daarom snel gelegd en ook de kinderen hebben zeer snel contact. Het is mij al die jaren zeer goed bevallen en als je gaat zal je er zeker geen spijt van hebben. Ik wens je alle kracht en sterkte toe en wens je veel succes met de juiste keuze. Groetjes, Peter.

marlies
Nieuwkomer

1 jaar geleden

Hoi, ik ben sinds 28 november 2016 weduwe. Ik heb drie kinderen; Mijn oudste zoon is 32, met vrouw en zoontje. Mijn middelste is een 19 jarige dochter. ze studeert in Groningen en woont dus niet echt meer thuis. Mijn jongste is 11 jaar. Sinds die rotdag in november zijn we dus ineens met ons tweetjes. Ik heb besloten om toch op vakantie met hem te gaan.... eigenlijk wil hij dat niet; hij houdt erg van zijn rust en zijn eigen 'dingetjes' om te doen. Toch dacht ik dat het goed is om er even uit te gaan, anders blijf ik maar in mijn vaste werkzaamheden hangen( boodschappen, tuin bijhouden, kippen, konijnen , hond en huishouden.....) kortom de verplichte zaken...... Het lijkt me fijn om even uit de sleur te stappen , mijn gevoel toe te laten en met mijn zoon(tje) andere dingen te doen dan het gewoonlijke. Hij verstopt zijn verdriet nml..... Het is een lang verhaal geworden maar ik denk en hoop dat deze week ons echt goed zal doen. het is ook onze 'eerste keer'...... wij gaan op 12 aug naar Creuse..... sterkte, Marlies